dimarts, 12 de maig del 2009

3. Avantatges i inconvenients de les noves tecnologies

Pel que fa a les possibilitats de la pissarra digital i la pissarra digital interactiva són dos eines que poden proporcionar una nova manera de treballar conceptes a l’escola. Aquestes permeten una major interactivitat entre l’alumne i el que s’està ensenyant, ja que en tot moment el nen veu allò que el mestre explica i per tant no s’ho ha d’imaginar, té el suport visual de manera automàtica.

La pissarra digital és molt útil per a poder mostrar als nens el que el mestre els està explicant, però sempre que la classe sigui de caire més magistral, és a dir, el mestre explica i els alumnes escolten i tenen el suport visual. Trobem que aquest tipus de pissarra és més útil per a nens més grans, nens que són capaços de seguir una explicació sense gaire dificultat.

La pissarra digital interactiva integra tots els avantatges de la digital però a més a més té més prestacions en quant a la interacció de l’alumne amb el suport tecnològic. En aquest tipus de pissarra el nen pot participar directament sobre la imatge projectada i d’aquesta manera és crea un ambient d’interès, ja que els sembla més atractiu.

Les possibilitats del tablet PC i de l’ordinador permeten als alumnes realitzar un seguit d’activitats per tal de consolidar i reforçar allò que han treballat a l’aula, allò que els ha explicat la mestra. A més a més permet que cada nen ampliï el que han après, ja que permet cercar informació a la xarxa.

L’ordinador permet al nen aprendre els coneixements d’una forma atractiva i diferent, trencant amb la rutina de les fitxes i fomentant així una motivació envers l’aprenentatge. Aquest aparell permet que el nen realitzi un seguit d’activitats que visualitzarà a través de la pantalla i amb els diferents perifèrics interactuarà amb la màquina.

El tablet PC té, juntament amb les característiques de l’ordinador, la peculiaritat de que la seva pantalla es tàctil i per tant la relació nen-aparell és més directa. L’infant tocarà amb el dit allà on vulgui seleccionar.


Pel que fa a les limitacions, una de les més importants és el cost econòmic d’algun d’aquests aparells, i provoca que moltes escoles no se’ls puguin permetre. D’altre banda, aquestes noves tecnologies exigeixen, per part de l’equip docent, un coneixement i formació prèvia, ja que per aconseguir treure-li el màxim profit i aprofitar totes i cada una de les avantatges es necessari que els mestres coneguin perfectament el seu ús i prestacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada